Softversko rešenje za podršku Službi 112

Izazov

Informatizovati i modernizovati komunikacioni sistem Službe za sistem 112, kako bi se unapredio njen rad.

Rešenje

Implementacija softverskog rešenja CTI sistem SFERA.

Rezultat

Unapređena brzina i kvalitet rada Službe za sistem 112.

Implementacijom softverskog rešenja za podršku operaterima Službe za sistem 112 postignuto je da njihov rad bude još brži i kvalitetniji, a samo rešenje unapredilo je funkcionisanje Službe ključne u pomaganju građanima u hitnim situacijama.

Broj 112 jedinstven je evropski broj za hitne službe. Poziv na 112 usmerava građane na operatere Službe za sistem 112, odnosno na odgovarajući opštinski centar 112 namenjen za primanje hitnih poziva.

S obzirom na svrhu svog postojanja, funkcionisanje Službe kroz celokupni proces, od primanja poziva i njegove obrade, do alarmiranja odgovarajuće hitne službe, ne trpi greške, niti sporost. Stoga je izuzetno važno da sistem koji koriste operateri službe 112 bude pouzdan, brz, jednostavan za korišćenje i da omogućava korišćenje svih mogućih funkcionalnosti neophodnih za besprekorno obavljanje posla.

U 16 opštinskih centara i na centralnoj lokaciji u Zagrebu Državna uprava za zaštitu i spašavanje, u čijoj nadležnosti se Služba za sistem 112 nalazi, implementirala je CTI (Computer Telephony Integration) sistem SFERA – operativno-kontaktni centar za podršku operaterima sistema 112, razvijen u KING ICT-u.

Unapređen poslovni proces Službe 112

Rešenje je omogućilo lakše koordinisanje zajedničkog rada u više centara, pri čemu su svi podaci automatski vidljivi u svim centrima koji međusobno sarađuju u realnom vremenu.

Sistem koristi verifikovane snimače poziva kako bi se obezbedila potrebna zaštita i bezbednost podataka o pozivu. Uz prikaz broja i naziva pozivaoca sistem omogućava i višestruke manipulacije pozivom. Svi relevantni podaci o pozivu i postupanju operatera snimaju se u bazu podataka. Izrada izveštaja po proizvoljno izabranim kriterijumima i mogućnost pretraživanja, takođe prema različitim kriterijumima doprinose transparentnosti rada službe.

Implementacija softverskog rešenja CTI sistem SFERA.

Šta je KING ICT izveo u sklopu projekta?

  • implementaciju softverskog rešenja za 16 opštinskih centara 112
  • implementaciju softverskog rešenja na CTI sistemu s funkcionalnostima CTI sistema
  • implementaciju softverskog rešenja za sihronizaciju i povezivanje u jedinstvenu mrežu Opštinskog centra 112 i Državnog centra zaštite i spašavanja
  • implementaciju firewall-a na lokacijama implementacije komunikacionog i softverskog rešenja; firewall obezbeđuje zaštitu mrežnog saobraćaja, kao i uspostavljanje VPN tunela prema centralnoj lokaciji u sedištu Službe za sistem 112
  • implementacija celokupne hardverske i softverske infrastrukture koja obezbeđuje stabilno okruženje za ovaj nacionalno kritični sistem (serveri, čuvanje podataka)

Softversko rešenje SFERA u potpunosti je razvijeno unutar KING ICT-a. Arhitektura sistema napravljena je tako da ostavlja brojne mogućnosti za buduću nadogradnju, kao recimo mogućnost primanja e-call-a.